En vecka som gått

Jaha då sitter man här och ska försöka summera vad som hänt under veckan. Inte alltid så lätt när det är mycket som händer.
Har som många vet börjat läsa danska inne i helsingborg. Egentligen är ju inte danskan huvud faget utan det är ju inriktningen på jobbsök i danmark. Började i måndags med en kopp kaffe och lite genomgångar på vad som ska hända. Lade bland annat upp ett personligt schema och berättade om framtidsplaner.
Var knappt lönt att åka in då man bara ver där i 2 timmar :P

Sen kom tisdagen och vi åkte i samlad trupp till helsingör kommun för att prata med folket på arbetsförmedlingen där.
Lärde känna folket man omges med ganska bra där. ganska roliga människor :P Iallafall så samlades vi halv nio på knutpunkten som värsta skolklassen. Givetvis nördar jag bort mig direkt genom att göra en star trek hälsning och säger we come in pieces. Oooooh yeah thats me.

Sen blir det ombord på båten. Namn är inte min starka sida  så släng in ett valfritt båtnamn ´*******´
Så över sundet och bort mot bussarna. Gjorde ett klokt klädval ju XD En tshirt och en kortärmad skjorta. Och givetvis gick solen moln. Typiskt min tur.

Var en person som fångade alls intresse. Han sprang omkring med en kamera och fotade o hade sig. Ställde sig mitt i en refug o plåtade. Skitkul =D

Så hamnade vi på Jobcenter i helsingör där en tjock liten danska hälsade oss välkommna. Sen var det myyycket tråkig information i 2,5 timme. Men kaffe bjöds det på. Vattningt jävla danskt kaffe.
Sen en lång resa hem.. Suck.. Men hade kul diskutioner om det svenska rätts systemet. Det mest givande den dagen ^^
Klockan ett angick båten och vi fick dra hem. Yaaaay. hem och sortera ut informationen man fått under dagen Tidigt i säng.

Onsdagen hände där inget speciellt. Fick information om vad man ska tänka på och vilka papper man ska fixa vid eventuellt jobb i DK.
Luchen blev en falafel box på Max. Inte alls gott.
Sen hem vid 3 tiden. Mycket händelselös dag.

Torsdagen.. Ja på morgonen vart det jobbsök. Sen ääääntligen lunch. En riktig falafel rulle med stark sås och vitlök. Oooooh yeah liky liky. Klockan ett var det lärlingsinformation på AF helsingborg. Faktiskt väldigt givande. Det var kul som fan för danskarna som var där kunde inte ett ord svenska. En rolig sak var att direkt när de kom hade de problem med datorn. Och givetvis satt jag nära och började ge dem instruktioner. :P Mycket roligt. Fortsatte så genom hela informationen. När de inte kunde något på svenska frågade de ´publiken´om de visste ordet. Alla höll som vanligt käften utom Tony. Yaaaay. ^^
 Och än en gång blev det skit mycket info. Mina synapser var som en råtta på speed. Så tur vi fick gå hem sen och tänka igenom allt som sagts.

Fredag. Ja en mycket seg dag. 9-11,30 med jobbsök.. Höll 35 minuters frukost :P så blev inte myed gjort. Men blir ju så när man har mycket intressanta samtalsämne med folk. Sen på kvällen blev det chips dip och god dricka ^^

Det var vad som hänt i veckan i hbg.
Nu till det mindre roliga i mitt liv.
finns en person som jag älskar över allt annat. Har kämpat i ett år nu för att få det att fungera mellan oss. Brytt mig om och gjort allt för henne. Tyvär är människan inte mottaglig för vänlighet utan ger bara skit tillbaka. Har aldrig känt så starkt för en annan människa men nu har jag tagit mitt beslut att inte bli sårad mer. Har gett upp mitt livs kärlek och min totala vänskap. vill inte ha med människan att gör mer. Mycket gör jag för kärlek men min gräns är nådd.. Så nu blir det ensamhet ett väldigt långt tag. Ni som känner mig vet hur jag är med känslor. Och för er andra.. Jag är inte en människa som har lätt att tycka om folk eller att älska. Finns få i mitt liv som verkligen betyder något. Men de som finns där betyder allt för mig. De jag älskar.... Ja det verkar som om jag lyckas skrämma bort dem med mina starka känslor.. Min kärlek är för stark när jag väl älskar någon.. Men inte ens det kommer få mig att orka ta skiten mer..  Well..

Tack till två speciella människor för att ni finns där för mig. Kommer för alltid att vara tacksam för att ni finns i mitt liv. Tack ^^' 

Peace love and understanding


Kommentarer
Postat av: Fia

Aw stackars lilla Tony. Hur mår hjärncellen(erna)?;P

Gillar din bild skarpt. Var hittar du allt? Lärt dig ngn hyfsad danska än?



Kraaaam

2009-04-27 @ 19:14:11
Postat av: Anonym

Hehe jag hittar allt där ingen annan hittar det :P

2009-05-07 @ 10:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0