Ideal

Satt på en chatsida (nämner inga namn för att inte inkräkta på copyrighten men det var lunarstorm. Ja den existerar fortfarande) och pratade med en brud som frågat varför alla går efter att bli smala och undernärda. Jag kom ju givetvis med min åsikt om att det är mediernas och skönhetstävlingarnas fel. Det är kvinnor som svälter sig själva och genomgår operationer för att se ut som en jävla Barbiedocka (ännu ett copyright brott jag vet).
Sen kom jag att likna det vid andra världskriget.. Och till min fasa insåg jag att jag hade rätt. Det är inte Hitler som står och skriker Sieg heil, men principen är ju den samma. Han ville ha ett helt ariskt sammhälle där alla såg likadana ut, detsamma vill modindustrin utstråla idag. Kan ju jag känna iallafall.. För när de går ut med den ena trådsmala undernärda tjejen efter den andra och den ena "hunken" (ja det handlar inte bara om de kvinnliga idealen, kommer till männen senare) efter den andra. Och detta ser ju den unga och lättpåverkade generationen som tar efter dem. Jag blir ärligt rädd för detta.. Vi är påväg rakt in i det som Hitler och andra diktatorer ville skapa.. En armé av barbies och kens.. Är det bara jag eller det är hemskt? Nu kommer vi till de manliga idealen. Varför ska alla män ha 12 pack på magen och en falukorv i byxan, när en lagopm platt mage och en tilltagen bratwurst gör minst lika bra jobb i sängen? Ja ni läste rätt. Jag tycker att vi ska skita i idealen som vi propageras med och låta hormonerna styra oss som de gjorde förr. Läste en ganska intressant artikel om detta med otrohet eller one nighters. Var i en dansk tidning (ja jag kan danska). Stor rubrik om varför kvinnor väljer manhaftiga män att ligga med när de redan har ett förhållande.. Tyvär minns jag inte ett skit av den men nu blev ni iallafall nyfikna. Hoppas ni fått ut något av Tony's förvirrade blogg och kan applicera detta irl.
Peace love and understanding
Satt på en chatsida (nämner inga namn för att inte inkräkta på copyrighten men det var lunarstorm. Ja den existerar fortfarande) och pratade med en brud som frågat varför alla går efter att bli smala och undernärda. Jag kom ju givetvis med min åsikt om att det är mediernas och skönhetstävlingarnas fel. Det är kvinnor som svälter sig själva och genomgår operationer för att se ut som en jävla Barbiedocka (ännu ett copyright brott jag vet).
Sen kom jag att likna det vid andra världskriget.. Och till min fasa insåg jag att jag hade rätt. Det är inte Hitler som står och skriker Sieg heil, men principen är ju den samma. Han ville ha ett helt ariskt sammhälle där alla såg likadana ut, detsamma vill modindustrin utstråla idag. Kan ju jag känna iallafall.. För när de går ut med den ena trådsmala undernärda tjejen efter den andra och den ena "hunken" (ja det handlar inte bara om de kvinnliga idealen, kommer till männen senare) efter den andra. Och detta ser ju den unga och lättpåverkade generationen som tar efter dem. Jag blir ärligt rädd för detta.. Vi är påväg rakt in i det som Hitler och andra diktatorer ville skapa.. En armé av barbies och kens.. Är det bara jag eller det är hemskt? Nu kommer vi till de manliga idealen. Varför ska alla män ha 12 pack på magen och en falukorv i byxan, när en lagopm platt mage och en tilltagen bratwurst gör minst lika bra jobb i sängen? Ja ni läste rätt. Jag tycker att vi ska skita i idealen som vi propageras med och låta hormonerna styra oss som de gjorde förr. Läste en ganska intressant artikel om detta med otrohet eller one nighters. Var i en dansk tidning (ja jag kan danska). Stor rubrik om varför kvinnor väljer manhaftiga män att ligga med när de redan har ett förhållande.. Tyvär minns jag inte ett skit av den men nu blev ni iallafall nyfikna. Hoppas ni fått ut något av Tony's förvirrade blogg och kan applicera detta irl.
Peace love and understanding

Kommentarer
Postat av: Fia

Me like the gadjet car;) Haha det här med modeindustrin stämmer till viss del. På vissa håll har man börjat förstå att man kan inte eftersträva undernärda tjejer. Att verkligheten inte ser ut sån. <veckorevyn söker just nu modeller i all sizes. Size zero är på väg ut även i andra modehus. Me likey:D Men som du säger, fler borde skrota size zero och sluta skylla på att det är mannens fel. Vilken vettig grabb vill ha en fågelskrämma hemma eller visa upp för poolarna? En smart tjej men nice former är att föredra. Och för min del vill jag inte ah en jävla sköldpadda/tvättbräda i sängen. Lagom! Du borde läsa Cas blogg på improveme. Hon säger samma sak som dig:D

2009-09-01 @ 19:40:32
URL: http://www.improveme.se/sofia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0