Sjuk?

Läste precis ett blogginlägg från min goda vän Cyan. Hon skrev om att hon hade åkt förbi en trafikolycka (om jag förstod det rätt. :P ) och tyckt det var hemskt. Hon frågade så om vad folk tyckte om sånt.
"Angånde det med olyckor så kan jag inte säga att jag ber en stilla bön om att de ska klara sig eller blir illa berörd på något som helst sätt. Min tankebana kanske är lite störd men jag tänker istället med en glad inre röst *Undrar hur många som dött, Får man se bilder i tidningen imorgon, tar polisen illa upp om jag går fram o petar å dem med en pinne, hur skulle det kännas att dö i en bil med den jag älskar, o.s.v. Vet att det är lite sjukt men det är iallafall så jag tänker" blev mitt svar. Vad tycker ni om det? Är det alltför twisted eller är det fler i denna världen som tycker det är fullt normalt?   

Kommentarer
Postat av: bleunt

Så är ju alla, även de inte vill erkänna det ens för sig själva. Det finns en punkt då rapportering om tragedier går från att vara nyheter till underhållning. Ett bra exempel är mordet på Engla. Eller varför inte WTF-attacken, där man visade samma bilder om och om och om igen i flera veckor. Vi gillar att se det, och tidningarna säljer fler lösnummer. Tragedier är underhållning.

2009-09-11 @ 10:13:14
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0